usch

2009-08-04 @ 12:18:06
nu börjar detta bli allvar, jag har börjat drömma riktigt hemska mardrömmar, sen 2 veckor tillbaka då en sak hände har jag drömt hemska saker, jag vågar längre inte sova med stäng dörr utan sover med öppen dörr, jag vågar knappt blunda om jag inte hör mamma eller pappa snarka genom huset eller att min bror vrider sig i rummet igämte.
Så var jag aldrig innan, jag var uippe halva nätterna, kollade på det okända och kunde sova nästan utan problem, var väll lite skraj, men inget mer med det.
Fyfan, nu vågar jag knappt blunda om jag tror jag är själv. Jag drömmer de värsta drömmarna när jag är precis mellan sömn och vakenhet, så allt känns så grymt verkligt. Igår drömde jag detta, ska försöka förklara, så svårt när det är drömmar.
Jag drömde att jag vaknade och sov på en filt så jag drog den över huvudet och skulle lägga den över mig ist, så la jag filten över mig och vände mig mot väggen, (då har jag dörren bakom mig) helt plötsligt känner jag hur ngn drar ta i hela min kropp och drar den bakåt mot dörren, samtidigt vrider jag huvudet för att se och skriker allt jag kan på vägen, där vaknar jag. Jag fortsätta skrika när jag vaknar, för jag fattar inte att jag faktiskt har vaknat från min dröm,för jag vaknar på samma ställe som i drömmen. Jag vet faktiskt inte om jag skrek på riktigt, mamma brukar flyga upp när jag skriker eller har drömt mardrömmar.
(Ja jag är töntig, men hon vet att jag blir som ett spädbarn när det är mörkt och jag drömt en mardröm)

Sen drömmar jag MASSA om att bli sviken, att alla som betyder mest för mig sviker mig och om jag tkr om ngn så är han otrogen elr så. Allt jag drömmer är sånt jag tänk IRL. Det är det som är mest läskigt.
Jag tänker inte ge ngt exempel för det mesta är hemliga tankar och sånt jag tror. Men mina egna drömmar gör mig helt galen och vet fan inte vad jag ska göra, jag vågar ju inte sova efter en sån mardröm, bara ligger och blundar och försöker tänka på ngt annat. Blir helt paranoid och tror det finns spöken i mitt rum, är så mörkrädd så det finns inte.
Vågar inte ens vara på nedvåningen på jobbet själv när jag ska släcka där nere :P
Nu ska jag sätta in ord om de saker jag drömmer om som jag hittat på internet och se vad det betyder:

Svartsjuka : Varslar om oro och bekymmer. Visar också på mindre självsäkerhet och inre rädslor.

Rädsla : Står för inre oro och stress, men förebådar också glädjande händelser


  Ensam : En dröm om ensamhet symboliserar ofta en inre sorg. men betyder också att man inte har någon anledning att känna sig varken ensam eller sorgsen.

Ja nu förstår ni vad jag drömmer, massa hemska saker, men jag har mer hemska drömmar då jag vaknar kallsvettig, vad ska man söka på för ord då?
De kanske ger mer tur (?)

Gråta : En dröm om gråt och tårar brukar oftast vara av befriande typ, så att man bara ler när man sen vaknar.

det var väldigt läskigt faktiskt, jag grät ju inte när jag vaknade, men jag har händerna under ögonen som att jag torkade bort tårarna. Skrattade faktiskt lite när jag vaknade tills jag kom på vad jag grät för i drömmen.

TELEFON: Drömmer du att telefonen ringer betyder det att en vän väntar på dig och det är bråttom!

Jag drömde att min mobil ringde, samtalet gick såhär
En stressad rädd person: HALLÅ? varför satt du ute?
Jag: .... ,  va? jag har inte suttit ute?
Jag: Vart ute?
Person: VARFÖR GJORDE DU DET?
Den person är verkligen skit rädd och pratar jätte fort
Jag: Jag har inte gjort det
Jag: Hallå?
Jag: *hans namn*

Sen börjar jag skrika hallå, och vaknar och har såklar handen vid örat, jag vet inte om jag pratat högt eller om jag drömt allt och inte pratat i sömnen. Känns som att de sista hallåna kan ha varit när jag varit vaken eftersom jag inte fick ngt svar. Men man vet aldrig.

HJÄLP MIG! Hur ska jag bli av med alla mardrömmar?


Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Tackar :) Din var ju as grym Rock ´n roll :D

2009-08-04 @ 13:54:54
URL: http://littlebitofthat.blogg.se/
Skriv en liten kommentar nu snygging
Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail här: (publiceras ej)

Addressen till din blogg:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback