Håkan Hellström ♥

2009-02-26 @ 14:17:41
" Du vet,
hon har skeva framtänder
och hon går som en studsande boll
hennes ögon svänger åt olika håll
folk vänder sig om
för hennes panna är så blek
och näsan är sned
och jag rör inte för det,
men jag är kär i den fulaste flickan i världen
Och inget vet om det,
men jag ska berätta allt för dig
jag ligger på sängen och tänker:
"tänk på mig"  "

" Sluta dröm om det ljuva livet,
vi kommer aldrig vara med om det
och be aldrig mer om ursäkt, för sakerna du aldrig gjorde
men det äter upp dig när du ligger i din säng,
åh, gud det gör så ont att något så nära kan vara så långt bort
Men bryt inte ihop nu,
du är bara en av många människor jag drömt om
och du kan inte fånga mig,
och jag kan inte fånga dig, för jag vet att hela stan vill ha dig "

" Se dig för lillebror, här kommer lyckan
En liten pojke i för stora skor säger:
"Jag ska nog lyckas"  "

" När tiden är rätt ska jag plocka upp dig
och ta dig långt härifrån
Vi skulle stjäla allt
Och slänga bort det igen
nu finns det inget värt att stjäla
men du - du sätter höstsolen i eld
 den här gången
kanske världen förstår oss "

"   Du var full och jag var full
i aprilsolen
du är den sortens flicka jag gillar
för du är tom och jag är tom

Och du sa:
egentligen är du inte kär i mig
och egentligen är det okej med mig
för jag blir aldrig kär i nån
sånt där är slöseri med tid...
men då slösar vi bort våra liv
Ge mig en kyss innan du går
att bygga en dröm på
vad jag hoppas att du, kan se mig nu
vad jag hoppas att du, hör mig nu... "

" Och jag gör vad som helst för att få ditt liv att verka bättre

Ibland är en lögn det finaste man har. "


" Det är svårt att inte gråta när jag tänker på oss två nu
 För du var solskenet
Och jag var ensam "

" Livet förändras, var jag än går
och det kommer kanske, inte alltid va vi två
men jag går inte isär
när jag går med dig  "

" Vad jag bryr mig om nu
är att du kommer nära mig
även om det är försent att älska dig
Vad jag bryr mig om nu
är att från samma säng
lyssna till samma regn

Vad jag bryr mig om nu
är att få ut dig ur skallen
är att aldrig ge hela hjärtat för kärlek igen
den tar slut från kyss till kyss
Vad jag bryr mig om nu
är att aldrig ge hjärtat rakt ut 

Vad jag bryr mig om nu
i dina armar om mig
även om jag vet att jag måste glömma dig "

" Jag vet inte vem jag är, men jag vet att jag är din
och att dina ord i natten är det enda som når in "

" Och du undrar vem som kysser henne nu. Och du undrar vem, vem om inte du.
Oooh, läpparna, du kallar dina. Det gör ont att veta, lika ont att undra. "

" Jag har hört att du träffat nån,
och jag hör att han är allt jag inte var
 Men jag föll för dig,
och du förtjänade en nominering för rollen du spelade, "

" För jag vet att den här natten kommer döda mig
Om jag inte får va med dig
Det har blivit svårt att älska,
när all kärlek lett till besvikelse "

"

Det gör inte ont alla mil jag vandrat
Det gör inte ont med vänner jag lämnat
Det gör inte ont att få skiten i sig
Det gör inte ont så länge du är med mig

Så länge du är med mig... "

" Kan du älska mig som barnen älskar julen?
O som tåget älskar rälsen?
O som Romeo älskar Julia?
O som jag älskar dig? "
 
" Så om han viskar, hur mycket han älskar dig
Pay no mind för ingen kan vilja ha dig mer än mig
Och akta dig för människor, för människor gör en illa om dom kan
Och var försiktig du har mitt liv i din hand "

jag älskar den musiken, jag blir galen.
Bara massa urklipp ur texterna, vill inte ha hela låtarna bara de finaste delarna. Min gud, exakt, Håkan Hellström Snart kommer han till Borås ju ! ♥


Kommentarer
Skriv en liten kommentar nu snygging
Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail här: (publiceras ej)

Addressen till din blogg:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback