peace and love

2009-07-01 @ 12:22:45
Då kör vi. Detta kan bli lång, men jag hoppas folk vill läsa det!

Vi åkte vid klockan 18 på onsdagen för att malin var tvungen att jobba hela onsdag också, min packning vägde 29 kg när jag vägde den så jag var inte glad när jag märkte hur mkt vi skulle gå.
Vi fick skjuts ner till resecentrum där tåget skulle gå mot Herrljunga, sen mot stockholm, bara att gå runt där gav mig lite ångest, gillade det inte. Men vi fick åka tåg med två våningar, då blev jag lite glad igen. Sen satt vi och spelade kort med några från malmö och lund eller ngt och drack öl. Det var ganska mysigt :)
Sen när vi kom fram till borlänge var vi jätte glada, sen tog vi en taxi upp till området, klockan var väll halv 1 på natten så jag och malin fick inga band utan vi fick gå runt med våra biljetter det var ganska irriterande. Sen skulle vi hitta ngnstans att tälta (Y) helt omöjligt, fanns ingenstans, men när vi gick runt hela campingen där 39 000 personer låg ungefär bar olika killar våra väskor, det var perfekt. Vi slapp bära dom en meter, tills vi hittade ett ställe och tälta, då var det tack hej!

Sen gick vi typ och la oss direkt, dock omöjligt att sova till svenne banan och den andra sommarplågan som bara är massa "na na" i. Men fyfan jag hade inte med mig sovsäck eller liggunderlag utan jag sov rätt på marken, det var as gött, tills det blev riktigt kallt på natten, minusgrader minst, sen när solen kom fram var det 200 grader i tältet, underbart.

Sen satt vi hela torsdagen ungefär i solen, orkar inte springa runt i värmen, vi gick dock ner till ett stort köpcenter och köpte solstol, plåster, hink och lite annat man kan behöva. Sen klockan kvart i 7 började Backyard babies, det får man ju inte missa! Så vi gick ner dit och fick plats längst fram :) Vi funderade på att stanna kvar där till mötley spelade, men det pallade vi inte, ville hem och dricka mer. Då visste vi inte allamöjligheter att dricka inne på festivalområdet!


där har i kupolen i bakgrunden, ett stort köpcenter i borlänge, är det inte lite lika globen?

emmy innan backyard :)

snart börjar det!

publiken


DRREEEEEEEEGEN<3
Vi hade iaf ögonkontakt, snyggaste  svensken tror jag!

Under denna konserten och under väntan till den lärde vi känna 6 killar eller ngt, 3 st ifrån avesta och 3 från göteborgsområdet som skulle ha ngn spelning på någon bar, jag var rätt full precis som malin. Men hon var värst dock, kastade en fimp på en kille osv osv.
Men vi hade grymt roligt, sen drog vi som sagt upp till tältet igen och satt och drack öl och sprit. Sen några timmar senare bar det av ner till området igen, kolla mötley crue!

vi stod väldigt långt fram, men man såg inte speciellt mkt så senare under konserten när vi lyssnat en stund flyttade vi bak oss lite för att kunna få lite kort

Sen sprängdes det när skynket framför scenen var borta!
Synd för de som stod långt bak bara, de använde inte tv apparaterna till ngt annat än att visa porr och annat trevligt. de var rädda att folk skulle kunna avläsa tvapparaterna så de kunde se showen direkt över internet utan att betala. hahaha. stackars mötley.

nikki sixx!!

mick var ute på vift och hade ngt solo

vince neil

hejdå mötley, nikki, tommy och vince ser man

det jag gillade med dom var hur de fick med publiken på allt. det var riktigt bra, speciellt saints of los angeles, hela publiken sjöng.

Sen påväg hem till vårt camp så kommer det fram en skitfull kille till mig och malin och sa att michael jackson var död, vi ba: jaja, visst. Vi trodde verkligen inte på han, det gick massa rykten överallt eftersom ingen är speciellt uppdaterad. Sen sa vi det till varandra: Tänk om det varit sant, så går vi och skrattar åt att han är död.
Sen på morgonen smsar jag en kompis så får vi reda på att han var död, på riktigt. Köpte en tidning och var helt chockade.
Sen på fredagen drog jag till stockholm och träffade miniprinsen. Vi gick runt i stockholm, gick förbi sergelstorg, där stod det massa personer, dansade till hans låtar, lagt ut roser och grät. Tyckte det var jätte hemskt.
Sen tog jag ett varmt underbart bad hos jani lille, helt galet underbart var det att bada varmt, kände mig jätte smutsig. Sen tog vi lustgas, det var jätte roligt, hihi :)
ska jag göra om ngn gång när jag har tid.
Sen drog jag tillbaka till borlänge igen och då minns jag inte vad vi gjorde, men jag tror vi var nere och satte oss på krogen och drack öl och cider, pratade med lite folk.Sen hamnade vi i ett främmande camp och drack mer öl. En as full kille som jag skrattade åt i säkert 2 h. Han ramlade på allt och gick in i folks tält och var allmänt charmigt roligt på ngt sätt :D

Fanny gömde sig i sitt tält, var full och såg ut som en apa i en bur, tyckte det såg väldigt gulligt ut :)

Sen fick jag en ide den natten, check it out:

hade en tröja på benen ;) hahahha, det var så kallt på natten, dock jättevarmt på dagen!

malin var pigg på morgonen !

vi var inne på krogen på lördagen, innan 1 för att kyla ner oss och gå på en riktig toa, då stoppades vi av detta, en manlig kör, kolla in snyggingen där i vitt och långt hår. i mitten typ, mycket snygg!

Stod ett litet medelande på toaletten, kan inte säga att jag inte håller med!

En öl och en cider som gör tungan rosa, detta var på dagen på lördagen innan dia psalma :)

haha jag ville seom jag fått rosa tunga, malin är jätte bra på att ta kort, not!

där har vi dom, det var riktigt riktigt riktigt bra, :) har bara filmer, på alla jag kollat på iprincip, de kommer in på facebook sen om jag har tid :)

melody club

hahahahahahhahaa, jag gjorde världens fulaste henna tatoo.

Gick inte fälla ihop det så vi fick sova med det oh gömma det sådär, blev lite extrajobb, men skit samma!
Nu är vi påväg tillbaka till krogen ige, rockhouse :)

Innan immortal teqnice eller ngt :P extreme hipphopp, kan inte säga att jag gillade, men det var rätt häftigt.

några killar från the rockhouse vi lärde känna, daniel och magnus från uppsala :)
Här kollar vi på slagsmålsklubben :D

Det var från the rockhouse, stämpel

alla var helt galna :D

Johan:)


Detta säger väll allt om resten av natten få håkan konserten var:
grät de sista tre låtarna, var helt galet bra. Slutar håkan live så dör jag, fan, allt han gör är helt galet bra!




TAck allihopa, jag har haft galet roligt. Lördagen och torsdagen var iof helt klart bäst!

Kortet är från spelningen med håkan, detta är ändå inte hela publiken.


Tack för mig :)

Kommentarer
Skriv en liten kommentar nu snygging
Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail här: (publiceras ej)

Addressen till din blogg:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback