Detta visste ni inte om mig.

2009-11-17 @ 11:07:30
Jag är väldigt skrockfull eller vidskeplig. Jag får lite småångest när jag gått på en A-brunn. Men jag har ett sätt som gör att jag blir "av" med en A-brunn om jag går på den. Jag slår på mig själv eller någon i min närhet, den personen får sedan trampa tre gånger i marken så "har" marken A-brunnen ;)
Jag har några kompisar som är likadan som jag, typ Malin.
Men många tycker det är jätte roligt att retas. Typ lägga nycklar på bord och skämta om den fruktade fredagen den 13e!
Saker man gör eller man anser när man är skrockfull:
.
- Att gå på A-brunnar är otur, K-brunnar är tur.
- Att lägga nycklar på bordet ger otur.
- Om man ser en svart katt gå över vägen är det otur, då ska man spotta tre gånger över axlen så ger den längre inte otur.
- Krossa en spegel ger 7 års olycka!
- Man ska inte gå under stegar
- Om man t,ex sitter och pratar med en vän och är orolig över att ens pojkvän eller bror är sen hem så kan man ibland säga "Tänk om något hänt?" Då ska man säga "Peppar, Peppar" För att det inte ska hända. Någon som förstår? ;D
- Sen såklart, fredagen den 13e är bannad!

Kommentarer
Postat av: AMANDA FALK

hehe jag fattar inte hur man kan tro på skrock :O

Ha en forsatt jätte bra dag!

2009-11-17 @ 13:58:54
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Skriv en liten kommentar nu snygging
Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail här: (publiceras ej)

Addressen till din blogg:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback