Schhh! Hemlis.

2009-11-10 @ 12:20:15
- Jag är nog väldigt svensson av mig, eller jag är väldigt svensk av mig, följer noga alla oskrivna regler. Vet knappt vart jag ska börja.
Men jag börjar inte äta fören alla har fått mat och någon annan tar första steget.
Jag lägger bestiken rätt (klockan 16 på tallriken) när jag har ätit klart.
Jag håller upp dörren om någon kommer bakom.
Ja man kan fortsätta i evigheter, men allmänt följer så många oskrivna regler som jag kan.
.
- När jag är kär kopplar jag verkligen bort andra killar helt, de finns liksom inte och det är oftast då killar flörtar med mig, men då är alla mina dörrar stängda. När jag är kär tillägnas alla tankar till han och allt jag kan ge hamnar i hans händer.
.
- Jag har mycket ytliga vänner, när jag går på stan kan jag träffa massa vänner som jag aldrig umgås med men som jag känner. Jag umgås nästan bara med de som jag knytit nära mitt hjärta. Känner att det bara är jobbigt att umgås med ngn ytligt, jag gillar serious talk med mina vänner och att kunna vara den man är med dom. Inte behöva fixa sig och sånt innan man ska träffa en vän.
.
- Jag har väldigt mycket konstiga uttryck för mig, de flesta är så kallad "Boråsiska":
"Tyken"
"Sytlig"
"Kiligt"
Utalar ord cp:
"Liseberchbanan"
"Schladd"
"Schluta"
Schhh-ljud
Ja, sånna som Jani ser ut som frågetecken när jag använder de orden, vilket jag gör ofta.
Sen kommer det in lite göteborska ibland som:
"Amen Vesst"
"Äru go eller?"
Ja ni fattar. Detta är min vardag.

Kommentarer
Skriv en liten kommentar nu snygging
Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail här: (publiceras ej)

Addressen till din blogg:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback