Antingen eller?

2009-09-04 @ 22:08:53
Hemmakväll eller utekväll?



Positivt:
- Okey, jag ger mig. Har man någon att mysa med, såklart det är underbart med en helkväll hemma och bara rå om varandra. Helkväll i badet, framför tvn eller bara hålla om varandra i flera timmar. Allt är roligare om man är två.

- Man mår bra av att bara sitta hemma ibland med egentid också, umgås med sin familj eller bara vila. Stressen i den här världen är allt annat än normal. All stress i skolan eller på jobbet kan vara skön att komma ifrån med en kväll med en bra bok och lite tända ljus.

- Ensamtiden kan vara bra, bearbeta saker man varit med om, hinna tänka på vilka människor som finns i ens liv som man kanske behöver underhålla. En helkväll med tjejerna, bara prata och titta på film och äta god mat och godis. Vad finns det som är mysigare?

Negativt:
- Sitter man hemma kan man bli rätt off om det händer för ofta, man missar väldigt mycket om man varje fredag och lördagkväll är hemma. De flesta gillar att ha hemmakväll någon gång i månaden (av helgerna) och resten av helgdagarna är de ute på krogen eller på hemmafest. Vill man då inte vara där saker händer?


Utekväll:

Positivt:
- Hur mysigt är det inte att sitta ute med en kall öl på en uteservering med en tjejkompis och bara prata om allt mellan himmel och gjord, ta en cigg och bara njuta av livet. Där känner man att tiden står still och att man inte behöver stressa någonstans och har tid med varandra. Där har man lust och tid för varandra, bara lyssna och prata om allt som hänt och roliga minnen.

- Man träffar nytt folk, det gör man alltid. Varje gång man varit ute har man träffat en kompis genom en gemensam kompis eller på dansgolvet. Hur lätt är det inte att träffa någon ny?
- Har du en tändera jag kan låna?
- Vad dricker du för något?
- Står du i kö?
Ja you name it. Eller om man tycker personen har något fint på sig eller vad som helst. Med alkohol har man lätt för sig att ge komplimanger och får en del oxå. På krogen får man alltid nya vänner och har alltid roligt.

- Man kan dansa, shake loss och ha skoj med sina vänner. På krogen i Borås kan man inte alltid släppa loss, men räcker att åka till Göteborg så har man alltid en kul stund med någon av de 5 dansgolven. Man kan spela bort lite pengar på en maskin eller bara sitta och prata.

Negativt:
- Förfulla personer? Ja det är väll alltid ett problem på krogen, folk kommer fram och taffsar eller är ett dregg bara. Det jag hatar med krogen, att det är folk som dricker för MKT och inte förstår det själv utan fortsätter och tror att han/hon är kung! Sen att ens vänner blir för fulla eller att jag själv blir det, då spelar det nästan ingen roll hur roligt man haft till en början, slutar det i fyllecellen eller i sängen däckad så anser man oftast att hela kvällen var katastrof.

- Leta förhållanden eller killar. Helt omöjligt, ge upp innan du ens har börjat. Där hittar du kåta killar bara, inget mer. Man kan få nya vänner, såklart. Men aldrig att man går till krogen för att hitta någon kille, de som är där vill ha en tjej inatt och inte på morgonen eller ngn dag efter. Jag har aldrig börjat eller försökt, men jag själv har fått ringa en kille åt en kompis. Det lät såhär
Jag (han tror att det är min kompis): Hej det är .. vad gör du?
Han: Inget, dudå?
Jag: Nej jag gör ingenting. Har du lust att ses ngn dag, bara ta en fika eller ngt?
Han: Nej jag skulle inte tro det, vill vara fri nu när det är sommar.
Jag: Ehm, jaha, eeeh, okej. Men vi hörs.

Jag blev helt ställd. Jag hade ljugit, aldrig sagt det så i ansiktet. Jag bad ju inte om ett förhållande direkt. Killar är sjuka. Mer ärliga än vi tjejer iof. Menmen.

- DAGEN EFTER! Det kan inte vara någon som inte har ångest dagen efter, för saker man sagt eller gjort när man var full. Eller bara hur jävla bakfull man är, det förstör ju hela dagen.

Ja.
Vad tycker ni? Hemmakväll eller utekväll?
Hemmakväll kan man ha, måndag,tisdag,onsdag,torsdag och söndag. Varför inte dra ut och hoppas på att få en trevligkväll fredag eller Lördag?
Ja, ni får ha en bra kväll allihopa. Kanske slänger in något inlägg till. PUSS


Kommentarer
Postat av: fanny

sv: tack så mkt! :)

2009-09-04 @ 22:31:34
URL: http://fannymidbeck.blogg.se/
Postat av: ♥ MeDinA ♥

tack så mycket :O). vad hittar du på denna fredagkväll? :O)

2009-09-04 @ 23:42:47
URL: http://meedo.blogg.se/
Skriv en liten kommentar nu snygging
Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail här: (publiceras ej)

Addressen till din blogg:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback