Hiss eller Diss?

2009-09-06 @ 21:48:16

1. Dokumentärer
Fan vad jag tycker om de alltså, jag har kollat på så mycket dokumentärer i mina dar, de senaste har det varit mycket. Jag gillar dokumentärer då man följer folks liv, inte påhittade utan riktiga personer, jag tycker verkligen det blir mer realistiskt och man blir mer påverkad.
.
Några dokumentärer jag helt klart hissar är:
Mio - En kille som blir skickad till Sverige av sin familj i thailand, han ska dit för att tjäna pengar åt familjen så hans syster kan få en utbildning, man får se hur hans liv går snett och han börja röka gräs, hans räkningar blir sötrre och större, han bråkar med sin flickvän. Jag är inte bra på att recensera filmer, men den är bra.
Jag vill inte leva detta livet - Handlar om ett gäng från göteborg som precis innan inspelningarna började förlorade sin bästa vän, han tog självmord, hoppade från angeredsbron i göteborg.
De alla missbrukar GHB, man får följa hur en kille ska försöka sluta pga att han åkte fast för olagahot och hamnar på behandlingshem. Man får även följa resten av gänget som fortsätter missbruka på utsidan. Det är en frukansvärt bra dokumentär som berör. Här har ni trailen.
Diary Of A Drug Addict - Det handlar om en stor reporter och fotograf som länge har fotograferat och umgåts med personer som missbrukar heroin.
En dag ska han komma så nära heroinet han kan, han testar att injicera heroinet och fastnar för det direkt, han bli beroende direkt och man får följa hans beroende.
Hans vän och arbetskompis följer honom och dokumenterar allt, sen ska de följa honom när han försöker sluta, de låser in honom i en lägenhet för att hjälpa honom att sluta. Han ska skriva en bok och får ett x antal återfall som man får följa. Den är ganska gammal, men det var spännande att följa se hur dåligt man verkligen mår av den skiten.
Sen har jag sett många filmer som är som dokumentärer för mig, Requim for a dream är riktigt hemsk, men bra.
2. Andra avenyn
Jag har följt den serien sen första avsnittet pga att jag var med i den i början med min bästa vän Lotta, vi sprang runt där framför kamran, vi syntes faktiskt jätte mycket. Vi hade roligt och träffade alla skådespelarna. Vem av er har ätit pizza med filip berg tillexempel? jag har (Y) Nu börjar serien igen, säsong 3. När kommer boxarna ut? Om det kommer ngr, ngn som vet?
3. Zlatans mål igår
Vi satt och kollade på matchen igår, det var riktigt roligt, det stod 1-0 till Sverige hela matchen, sen kommer den jävla straffen och det står 1-1, sen går det över 93 minuter och då kommer den jävla Zlatan och får inte bollen. Från att inte ha haft så mkt av matchen egentligen, Zlatan är ju alltid Zlatan, men han hade inte gjort speciellt mkt bra den matchen, men nu får han all uppmärksamhet eftersom han lyckades göra det jävla målet. Men tur är väll det att målet kom iaf, de poängen behövde vi!
1. Kidnappningar
Nu kommer det mer och mer fall som fritzel, kidnappar sina egna barn, incest föder massa barn och sen 18 år senare lyckas barnet rymma. Tänk alla men barnet lär ha för livet.
Bli våldtagen av sin egna pappa, bo gömda i en källare och föda barn med honom.
Nu de senaste har jag väll läst 5-6 fall som är liknande men dock inte lika länge. Hon kommer aldrig kunna leva normalt, Fritzel, lär väl ha fotografer efter sig hela tiden och må både  fysiskt och psysiskt dåligt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Andra avenyn är så bra :)

2009-09-07 @ 10:54:20
URL: http://metrobloggen.se/emmacarlsson
Postat av: robin hood

jag har också följt det från allra första början coh fan vad dom är bra! :)



Vet du om bland annat Karim, Jossan, David, Håkon och dom andra kmr tebax?

Man saknar ju dom gamla karraktärerna >:

2009-09-29 @ 13:30:27
URL: http://matildasoet.blogg.se/
Skriv en liten kommentar nu snygging
Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail här: (publiceras ej)

Addressen till din blogg:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback